Właścicielom hoteli zależy na tym, aby goście czuli się jak najlepiej w danym miejscu. To zależy od jakości usług — od miłej obsługi, po wysoki standard, kończąc na bezpieczeństwie. Na ostatnią z wymienionych kwestii ma wpływ wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak zamek z czytnikiem linii papilarnych czy samozamykająca się brama. Jakie nowoczesne rozwiązania wykorzystuje branża hotelowa?
Zautomatyzowany hotel
W hotelach wykorzystywane są rozwiązania, wpływające na komfort odwiedzających. Takie są m.in. włączniki prądu na kartę, szafki chronione kodem dostępu, a także sejfy, w których można schować kosztowne rzeczy. Należy również wspomnieć o zamkach w drzwiach, które są wyposażone w czytnik linii papilarnych. Dzięki niemu do pokoju nie wejdzie żadna nieproszona osoba. Innym rozwiązaniem jest klamka na szyfr, kod lub kartę, co pozwala na prowadzenie ewidencji wejść i wyjść.
Drzwi, które może otworzyć ograniczona liczba osób, są częścią systemu kontroli dostępu. Ten pozwala na stworzenie strefy dla pracowników i gości. Ważne jest także kontrolowanie tego, kto przekracza bramę. Hotele dbają również o monitorowanie całego terenu ośrodka, co stanowi dodatkową ochronę odwiedzających. Mówiąc o nowoczesnych technologiach, należy wspomnieć o rejestratorze czasu pracy, który w łatwy i szybki sposób pozwala na planowanie czasu i weryfikację pracowników.
Bezpieczeństwo i komfort
Nowoczesne technologie sprawiają, że dbanie o bezpieczeństwo gości jest na najwyższym poziomie. Ułatwiają one również pracę pracownikom hoteli, ponieważ mogą mieć oni wszystko pod kontrolą. Takie rozwiązania jak np. elektryczne zamki do pokojów dają gościom poczucie bezpieczeństwa, zapewniając im prywatność. Ponadto korzystanie z tych rozwiązań jest dla gości wygodne.