Zarządzanie obiektem hotelowym wymaga wielu przemyślanych rozwiązań. Jednym z nich jest właśnie kontrola dostępu, która pozwala na ochronę pomieszczeń oraz mienia przed osobami niepożądanymi.
Kontrola dostępu wykorzystywana w hotelach
Nie podlega wątpliwości, że w hotelach najważniejsza jest ochrona pokoi przed wstępem osób trzecich. Z tego powodu bardzo popularnym rozwiązaniem w tego typu obiektach są zamki elektroniczne do drzwi zewnętrznych. Otworzy je tylko i wyłącznie osoba, która posiada zaprogramowaną kartę. Niektóre hotele wybierają z kolei szyfratory do drzwi, które odblokowują dostęp po wpisaniu odpowiedniego kodu cyfrowego.
W kontekście ochrony pokoi hotelowych nie należy zapominać o samozamykaczach. Zapobiegają one przypadkowemu pozostawieniu otwartych pomieszczeń. Jeżeli więc gość zapomni zamknąć pokój lub nie zauważy, że nie zatrzasnął do końca drzwi, samozamykacz zrobi to za niego. Jest to również przydatny środek kontroli dostępu w pomieszczeniach socjalnych.
W hotelu nie może zabraknąć sejfu lub elektronicznego zamka szafkowego. To duże udogodnienie dla gości hotelowych, ponieważ mogą oni bez obaw przechowywać w nich swoje kosztowności. Mowa tu o gotówce, kartach płatniczych, biżuterii i tym podobnych przedmiotach.
Niemal każdy obiekt hotelowy posiada włącznik prądu obsługiwany za pomocą karty. To rozwiązanie pozwala przede wszystkim na bardzo dużą oszczędność finansową. Jego zastosowanie jest zarazem podyktowane względami bezpieczeństwa. Pozostawienie przez gościa podłączonego żelazka, prostownicy czy lokówki mogłoby być brzemienne w skutkach.
Czy kontrola dostępu w hotelach jest konieczna?
Na to pytanie należy odpowiedzieć twierdząco. Uznaje się, że absolutnym minimum są zamki elektroniczne do drzwi zewnętrznych oraz włączniki prądu. Bez nich zapewnienie bezpieczeństwa gościom oraz pracownikom hotelu byłoby znacznie utrudnione. Wspomniane samozamykacze oraz sejfy są dodatkowym ułatwieniem, z których rezygnuje marginalna część obiektów.