Technologia jest coraz częściej wykorzystywana w branży hotelowej ze względu na swoje liczne zalety — wpływa na komfort i bezpieczeństwo gości. Właściciele apartamentów i hoteli, chcąc zapewnić odwiedzającym najwyższą jakość usług, powinni wykorzystać systemy automatyczne. Co warto o nich wiedzieć? Jak działają?
Co kryje się pod słowami „automatyka hotelowa”?
Na system automatyki hotelowej składają się urządzenia i rozwiązania, których zadaniem jest sprawne zarządzanie danym miejscem, a także zwiększenie komfortu pracowników i gości. Tego rodzaju system hotelowy to m.in. rejestrator czasu pracy, współpracujący z kartami zbliżającymi lub brelokami, dzięki czemu personel w szybki i wygodny sposób może rozliczać się z czasu spędzonego w hotelu. Pozwala to uniknąć zbędnej papierologii. System automatyki hotelowej to również zamki do pokoju chronione kodem lub otwierające się przy pomocy odcisku palca, zarządzanie miejscami parkingowymi, monitoringiem, a nawet instalacją przeciwpożarową.
Automatyka hotelowa to również możliwość ustawiania odpowiedniej temperatury w pokoju czy włączenie klimatyzacji przy pomocy jednego guzika. Systemy pozwalają także gościom komunikować się z personelem za pomocą smartfona. Odwiedzający mogą otrzymać powiadomienia o dobie hotelowej czy czasie serwowania posiłków poprzez SMS lub e-mail.
Zalety automatycznych systemów
Systemy automatyki hotelowej wpływają przede wszystkim na bezpieczeństwo gości. Żadna niepowołana osoba nie dostanie się do apartamentu, a dzięki monitoringowi można czuć się swobodnie na całym terenie hotelu. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na szybki kontakt z obsługą. Należy dodać, że korzystanie z automatyki hotelowej nie jest skomplikowane, co również docenią goście oraz pracownicy.